Vanliga frågor

Vad ska jag göra om jag har bytt arbetsplats?    

Om du byter arbetsplats är det viktigt att du byter skola på ditt konto för att få din leverans till rätt ställe. Din ändring gör du när du är inloggad under Inställningar - Allmänt - Byt skola.


Vad ska jag göra om jag har bytt e-postadress?    

Om du byter e-postadress går du, när du är inloggad, in under Inställningar - Allmänt - Byt e-postadress. Det skickas då en aktiveringslänk till din nya e-postadress som du måste klicka på. När du loggar in nästa gång använder du din nya e-postadress tillsammans med det lösenord du haft tidigare.  


Kan jag förlänga ett lån av en artikel?    

Du kan själv förlänga dina lån om du loggar in i Mediekatalogen, klickar på Bokningar och sedan Min kalender. Bokad artikel är gul om du är inloggad.

Håll muspekaren över den artikel du önskar förlänga (det fungerar ej första dagen du fått artikeln). Ett förslag på förlängningsdatum markeras i kalendern. När du klickar på Förläng kommer en ruta med text upp där du, om du vill, också kan skriva in ett meddelande till oss som tar emot förlängningsförfrågan. Klicka därefter på Skicka.

Du kan också ringa eller e-posta oss för att förlänga.